Hoe verloopt het aanmeldingsproces?

filmbeeld

4 Stappen

1. Maken voorkeurslijst met scholen.
    Ouder(s) en leerling maken een voorkeurslijst met daarop hun 1e, 2e, 3e etc. keuze van scholen. Let op: U kunt alleen VO-scholen kiezen die het onderwijs bieden dat aansluit op het basisschooladvies. Bekijk ook: Welke leerlingen wij kunnen plaatsen?
  2. Ontvangen print aanmeldingsformulier en voorkeurslijst
    De basisschool voert de voorkeurslijst en het basisschooladvies in een beveiligd centraal administratiesysteem, ELKK (Elektronisch Loket Kernprocedure & Keuzegids). U krijgt een print van het aanmeldingsformulier. Hierop staat de naam van de leerling, het basisschooladvies en een uniek ELKK-leerlingnummer. Ook krijgt u een print van de voorkeurslijst met scholen. Bewaar deze prints goed!
  3. Ondertekenen voorkeurslijst en voorwaarden.
    De ouder(s) ondertekenen de voorkeurslijst en verklaren dat zij akkoord gaan met de voorwaarden van loting en matching.
  4. Aanmelden op de school.
    Ouder(s) en leerling melden zich uiterlijk vrijdag 10 maart aan bij de VO-school van hun 1e voorkeur.

Wanneer meld ik me aan op de school van mijn 1e voorkeur?

Wilt u uw zoon of dochter aanmelden? Dat kan tijdens de aanmeldingsperiode van maandag 27 februari tot en met uiterlijk vrijdag 10 maart 2017. Meld u alléén aan op de school van uw 1e voorkeur. 

Wat neemt u tijdens de aanmelding mee?

• U neemt het geldige aanmeldingsformulier mee dat u van de basisschool gekregen hebt. Hierop staat de naam van de leerling, het basisschooladvies en een uniek ELKK-leerlingnummer.
  • Ook levert u een kopie van de voorkeurslijst in. Huygens College staat daarop aangegeven als 1e voorkeur.
  • Verder hebben we een kopie van het paspoort of de identiteitskaart van de leerling nodig.
Welke leerlingen kan het Huygens College plaatsen?         
Het Huygens College kan leerlingen plaatsen met de volgende basisschooladviezen:
  • Vmbo-basisberoepsgericht
  • Vmbo-basisberoepsgericht met lwoo.
  • Vmbo-kaderberoepsgericht.
  • Vmbo-kaderberoepsgericht met lwoo.
  • Vmbo-theoretisch gericht (theoretische leerweg).
  • Vmbo-theoretisch gericht (theoretische leerweg) met lwoo.

Meer weten?
Kijk op de site www.amsterdam.nl/naardebrugklas